ကိုယ္တိုင္ဖ်က္ကဗ်ာ

ဂ်ီေတာ့မက္ေဆ့ခ်္မွာ က်မက စိတ္ထဲေပၚလာသမွ် သီခ်င္းေလး၊ ကဗ်ာေလး ေရးေလ့ရိွပါတယ္။ အဲ့မွာ ခုတေလာ ေရွးကဗ်ာေလးေတြကို ေလွ်ာက္ဖ်က္ၿပီး ေရးတင္ပါတယ္။ အဲဒါကလည္း က်မက ေရွးက ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြကို ေျပာင္ေလွာင္ခ်င္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္က အဲဒီမူရင္း ကဗ်ာ ေလးေတြကို က်မ သိပ္ကို ခ်စ္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေလးေတြကို ခ်စ္လြန္းလို႔ သတိတရ ရြတ္ဆိုမိေနတာနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ေလွ်ာက္လုပ္မိတာပါ။

အဲဒါေတြကို ဂ်ီေတာ့ မက္ေဆ့ခ်္ (ကိုယ့္ပုိင္နက္ထဲ) တင္မိေတာ့ သေဘာက်တဲ့သူေတြက ယူေရးၾကပါတယ္။ တကယ္က ဒါ တခုတ္တရ ေျပာရမယ့္ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ဒီမနက္မွာေတာ့ က်မရဲ႕အရင္ပို႔စ္က ကြန္မန္႔ထဲမွာ “အန္တီခ်မ္း” က ဝင္ေရးထားတာေလး ေတြ႕လို႔ စိတ္ကူးေပၚၿပီး ဒီစာကိုေရးျဖစ္တာပါ။

က်မက ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ လယ္ေတာကအျပန္ ကဗ်ာကို ဖ်က္ၿပီး ေရးထားမိတယ္။


လယ္ေတာကအျပန္

စားခ်င္တယ္ ေက်ာ္စံေကး ဆိုလို႔

ေမာင္႐ိုက္ကာေပး

မနက္တုန္းဆီက

ေက်ာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့

သူ႔စားပြဲမွာ ဟမ္ဘာဂါနဲ႔

ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး .. ။ ။ ဆိုၿပီး ေရးတင္ထားတာပါ။

အဲဒါကို ညီမေတာ္ ဆုမြန္ကေတြ႕ၿပီးသေဘာက်တယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕ .. သူ႔မက္ေဆ့ခ်္မွာ တင္ထားျပန္ေရာ။ အဲဒါကို ခုနင္က အန္တီခ်မ္းက ေတြ႕ၿပီး သေဘာထပ္က်ျပန္တယ္။ အဲဒါသူက က်မဘာသာ စပ္ထားတာ ထင္ၿပီး သူ႔စာ မ်က္ႏွာေပၚတင္ဖို႔ လာခြင့္ေတာင္းပါတယ္။

အေပါဂိုဏ္းခ်ဳပ္ထိပ္ေခါင္ မမတူးတူးသာ ခင္ဗ်ား
ဒီေန႔ ေန႔လယ္က မဆုမြန္ က သူ႔ဂ်ီေတာ့ခ္ ရဲ႕ မက္ေစ့ခ်္ မွာ အမ ေရးထားတယ္ဆိုတဲ့ စာေလး တပိုင္းတစ ကိုတင္ထားပါတယ္ အဲဒါေလးကို က်ေတာ္ က ျမင္ျပီးသကာလ ဘာမွန္းမသိ ညာမွန္းမသိ နဲ႔ ေကာက္ျပီးလက္တန္းေလး ဒီလိုဆက္စပ္ထားပါတယ္ အစကေတာ့ ဦးမြန္ (မဆုမြန္ ကိုက်ေတာ္ေခၚတာပါ) ေရးတာထင္လို႔ပါ ျပီးေတာ့ ဆက္စပ္ျပီးမွ ဦးမြန္က မဟုတ္ဘူးအမ ေရးထားတာ လို႔ေျပာျပပါတယ္ အဲဒါေလး က်ေတာ္ ေပ့ဂ်္ မွာတင္ခ်င္တာ အမ ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္လိုခ်င္လို႔ပါ ကဗ်ာ က ေဒြးခ်ိဳးလိုလို ဘာလိုလို ျဖစ္သြားပါတယ္ အမ သေဘာမတူရင္ေတာ့ မတင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ...
(ဒါက သူေရးထားခဲ့တဲ့အတုိင္း မူရင္းပါ)

အဲဒီမွာ က်မတခုစဥ္းစားမိတယ္။ သူတို႔ ဒီကဗ်ာ မူရင္းေလးကို မသိဘူး ထင္တယ္ … သိခ်င္လည္း သိၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ မသိတဲ့ ေမာင္ညီမေလးေတြပါ သိရေအာင္ က်မ တင္ေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြးပါ။


လယ္ေတာကအျပန္

ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလို႔

ေမာင္ခူးကာေပး

မနက္တုန္းဆီက

ေက်ာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့

သူ႔ဆံပင္ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ႔

ဂုဏ္တင္တယ္ေလး .. ။ ။ ဆိုတဲ့ အခ်စ္ကဗ်ာေလးပါ။ တူေတာ္ေမာင္ ထူးျမတ္စကားနဲ႔ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ ဓနရွင္ ဘက္ကို အေလးသာသြားတဲ့ ခ်စ္သူကို ေထ့တာေပါ့။

အင္း .. အဲဒါနဲ႔ မၿပီးဘူး .. က်မဘာေရးေရး ဘာလုပ္လုပ္ အၿမဲေကာင္းတယ္ ဆိုၿပီး ေျမႇာက္ေပးေနက် ေမာင္ေလး သင္ကာကလည္း (ဒင္းက ရီဆာ့ခ်ာ လုပ္ခ်င္သူထင္ပါ့ .. ဘာေမးေမးရတဲ့ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအိုးေပါ့) က်မဆီ ဒီကဗ်ာနဲ႔သက္ဆိုင္တ့ဲ ကဗ်ာေလး တပုဒ္ပို႔ေပးျပန္တယ္။ အဲသဟာကေတာ့ က်မလည္း လံုးဝမသိပါဘူး။ က်မ အလြန္႔အလြန္ေလးစားအတုယူ ခ်စ္ခင္ရတဲ့ ဆရာႀကီး ေသြတာေဆာ္ (ေသာ္တာေဆြ) က က်မမေမြးခင္ ကတည္းက ဒီကဗ်ာကို ဖ်က္ၿပီးေနတာပါ။ အဲဒါကို သင္ကာေကာင္ေျပာမွပဲ က်မသိတယ္။ အဲဒီ ကဗ်ာေလး ကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

လယ္ေတာကျပန္
အန္ခ်င္တယ္ ထန္းရည္ဗူးလြယ္လို႕
ေမာင္မူးတယ္ေလး
မနက္တုန္းဆီက
ခ်က္ၾကီးကယ္ျမင္ေတာ့
၀က္နံကင္ရယ္ႏွင့္
ျမည္းလိုက္ခ်င္ေသး
။ ။

ဆရာႀကီးကလည္း အဲဂလို ကဗ်ာေတြကို အေတာ္မ်ားမ်ား ဖ်က္ဖူးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ က်မနဲ႔ စိတ္ကူးတူေနလို႔ အရမ္းကို ဂုဏ္ယူရပါတယ္။ က်မကလည္း သူမ်ားပဲဖ်က္ဖ်က္ ကိုယ့္ဘာသာပဲဖ်က္ဖ်က္ .. ဖ်က္ရရင္ကို ႀကိဳက္တာ ဆိုေတာ့ေလ .. ။ အဲလိုလုပ္လို႔ ကဗ်ာဆရာေတြကို ေစာ္ကားျခင္း ေျပာင္ေလွာင္လိုျခင္း အလ်င္း မရွိဘူး ဆိုတာ ႀကိမ္တြယ္ေျပာရဲပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီစကားမွန္ခဲ့ရင္ ေသာ္တာေဆြေလာက္ စာေရး ေကာင္းပါေစ :P ေနာက္လည္း ထပ္ဖ်က္ဖို႔ စီစဥ္ထားတာေတြရွိလို႔ ႀကိဳေျပာထားတာပါ။ ေရးရင္းနဲ႔ေတာင္ တခုသတိရသြားၿပီ ....။

ခ်ိဳးႏွစ္ေကာင္

ထေနာင္းပင္ညီေနာင္က လြမ္းေအာင္ ကူခၽြဲ

ဂြကိုရွာ

မဆလာႏိုင္ႏုိင္အုပ္ပါလို႔

ဘီယာနဲ႔ ဟဲ ..။ ။

စကားႀကံဳလို႔ ျပာေလာင္ကာတြန္းထဲက ရွာေဖြေတြ႕ရွိတဲ့၊ ဖ်က္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ပါ အဆစ္ထည့္ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာေလးက သူငယ္တန္း သင္႐ိုးထဲက ကဗ်ာေလးပါ။ ဘယ္သူေရးလည္းေတာ့ မသိပါ။

ေတာင္ေတာရယ္သာ

မာလာက ႏုထြတ္

တပင္ကိုႏွစ္ပင္ရႊတ္တယ္

ငွက္ေတြက ႁပြတ္ .. ။

အဲဒီကဗ်ာေလးဆိုရင္ ႀကိဳက္လြန္းလို႔ မူရင္းေတာင္ေမ့ေနၿပီ :P

နင္လားဟဲ့ ႐ႈိင္းဟုတ္ .. ငါလားဟဲ့ တူးတူးသာ

တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီတခါေရးတဲ့ ကေမာက္ကမက အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္က ထြက္တဲ့အေၾကာင္း ျဖစ္ရမွာ … ။ ဒါေပမယ့္ တေလာကမွ တခုသတိရသြားတာနဲ႔ မထြက္ေသးခင္ ႀကံဳရတဲ့ ထူးထူး ျခားျခား အင္တာဗ်ဴး တပုဒ္အေၾကာင္း ေရးပါဦးမယ္။ ေနာက္တေခါက္မွ ထြက္တာေပါ့ေလ :P

စာနယ္ဇင္းသမားဘဝ ကေမာက္ကမ ၉

အဲဒီကာလ ၂၀၀၁ ဆန္းေလာက္မွာ .. အလကၤာ ဂ်ာနယ္ကို တခုတ္တရ ဖတ္သူေတြကေတာ့ မွတ္မိၾကပါလိမ့္မယ္။ ထူးထူးျခားျခား ေၾကာ္ျငာတခု ပါလာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကုမၸဏီတခု နာမည္နဲ႔ .. (အဲဒီကုမၸဏီနာမယ္ မွတ္မိေပမယ့္ က်မ ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး) အေၾကာင္းအရာက “သီခ်င္းေတြဝယ္မယ္” ဆိုပဲ။

ဒီလိုပါ .. ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က သီခ်င္းေရးၾကတဲ့ ရြက္ပုန္းသီးေတြရွိေနရင္ အဲဒီ ကုမၸဏီက တလတခါ ဝယ္ပါမယ္။ ဝယ္တဲ့သီခ်င္းအတြက္ သီခ်င္းခ တပုဒ္ကို က်ပ္ တေသာင္း ရပါမယ္။ ဝယ္ၿပီးတဲ့ သီခ်င္းေတြကိုလည္း ဆီးရီးထုတ္ေပးပါမယ္။ “သီခ်င္း” ဆိုတဲ့အသံ ၾကားေတာ့ က်မ အေတာ္ေလး စိတ္ဝင္စားသြားတယ္။

ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးစားသြားတယ္။ ဝါသနာအေလွ်ာက္ သီခ်င္းေတြ ေရးၿပီး ဒီတိုင္း ဘာမွ မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ေနေနရတဲ့ .. ဘယ္ကဘယ္လို စရမွန္း မသိတဲ့သူေတြ အတြက္ အခြင့္အေရး တရပ္ပဲေလ။ အဲဒီမွာ စပ္စပ္စုစု က်မလည္း အင္တာဗ်ဴးလုပ္ဖို႔ စတင္ ျပင္ဆင္ ပါေတာ့တယ္။

အဲဒီကုမၸဏီကေန ဒီေန႔ သူမ်ားနဲ႔မတူ တမူထူးျခားတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ႔ နာမည္ရေနတဲ့ တေယာက္ကို စီးရီးထုတ္ေပးထားကာစပါ။ အဲဒီစီးရီးကလည္း သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့အတြက္ အေတာ္ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ေျပာရမယ္။ ကုမၸဏီ ပိုင္ရွင္က ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ အကယ္ဒမီ မင္းသမီးႀကီး တေယာက္ရဲ႕ ညီမေပါ့ .. သူ႔ ေယာက္်ားကလည္း ေဘ့စ္ ဂစ္တာသမားပါ။

သူတို႔ကုမၸဏီက တာေမြပလာဇာမွာပါ။ အဲဒါနဲ႔ က်မလည္း အင္တာဗ်ဴးအတြက္ ျပင္ဆင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ၿပီး သူ႔ကိုခ်ိန္းေတာ့ လာခဲ့ဖို႔ေျပာတာနဲ႔ .. မနက္ ႐ံုးမသြားခင္ ဝင္သြားလိုက္ပါတယ္။

သူနဲ႔ေတြ႕ေရာ ဆိုပါေတာ့ ..။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက က်မရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျဖပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ လူငယ္ ရြက္ပုန္းသီး ေတးေရးေတြကို ေျမေတာင္ ေျမႇာက္ ေပးမွာ ျဖစ္လို႔ .. သူတို႔ လုပ္ငန္းႀကီးကို ဘယ္အေျခအေနထိ ရည္မွန္းထားတယ္ ဆိုတာေတြ ေျပာပါတယ္။ သူက စကားေျပာလည္းေကာင္းပါတယ္။

အလကၤာ ဂ်ာနယ္ကေနတဆင့္ သီခ်င္းေတြကို ဝယ္ၿပီး ..ဘယ္သူ႔သီခ်င္းေတြ ဝယ္တယ္ဆိုတာ လည္း လစဥ္ေဖာ္ျပေပးေနတယ္။ လူငယ္ေတြထဲက သီခ်င္းေရး ဝါသနာပါတဲ့သူေတြအတြက္ သတင္းေကာင္းေပါ့။ က်မလည္း အေတာ္ဝမ္းသာပါတယ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ က်မတို႔ လင္မယား အပါအဝင္ က်မတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ အဲဒီပိုးေတြ ရွိတာကိုး (ငါတို႔ သီခ်င္းေလးေတြလည္း ပို႔ၾကည့္ဦးမွလို႔ စိတ္ထဲက ေတးထားလိုက္ေသးတာ ဟီဟိ)

ေျပာရင္းေျပာရင္းကေန ဘာေတြေရာက္သြားလဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ဟာ ဂီတကို ဘယ္လို ဝါသနာပါေၾကာင္း .. သူဆိုရင္ အသံ ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း .. သူ႔အစ္မ ႏုိင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ႀကီးနဲ႔ အသံတူလြန္းလို႔ လိုက္ကာေနာက္မွာဆိုရင္ လူမွားေၾကာင္း (လိုက္ကာေရွ႕ေတာ့ ထြက္လို႔မရဘူး ဟိုက မင္းသမီး .. သူက အေတာ္ေလး မည္းတယ္)

တခါတေလမ်ား .. သူ႔အစ္မ ဆိုရမယ့္ ဇာတ္ဝင္ေတးေတြဘာေတြ သြင္းဖို႔ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့ အသံမွာ ဆိုရဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ .. တၿပိဳင္ထဲ ၂ ေနရာ လက္ခံထားမိလိုက္ရင္ လူလံုးမျပရတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ သူက လူစား ဝင္ဆိုေပးရ ဆိုပဲ။ က်မမွာ “ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးေတြရွိလား” ဆိုၿပီး ပါးစပ္ကေလး အေဟာင္းသား ေပါ့။

က်မက အင္တာဗ်ဴးပါး မဝေသးေတာ့ စကားကို ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ မသိေသးဘူးေလ (ေနာက္ေတာ့လည္း အေတာ္ကၽြမ္းသြားပါတယ္။ ဂလိုပဲ အလုပ္ကသင္တယ္ ဆိုရမွာေပါ့)

သူ႔စကားေက်ာက သီခ်င္းကေန တမ်ိဳးေျပာင္းသြားပါတယ္။ အဲဒီတမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ တမ်ိဳးပါ။ ရႈိင္းဟုတ္ လင္ဇီးဆိုတာကို သိၾကလားမေျပာတတ္ဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၈ ႏွစ္ ၉ ႏွစ္ေလာက္က ေခတ္္စားခဲ့တဲ့ လိမ္နည္းတမ်ိဳးေပါ့ (အဲ့လိုေျပာလို႔ နာတဲ့သူေတြရွိရင္လည္း အဲဒီလူ မ်ားကို ရည္ရြယ္တယ္လို႔မွတ္ပါ)

အဲဒီေဆးက ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ ေရာဂါအျပင္ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ကိုပါ ေပ်ာက္ႏိုင္သတဲ့။ ၉၆ ပါးထဲ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ မပါေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္ေနာ္။ အဲဒီေဆးဟာ မီဒီယာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြ မွာ မေၾကာ္ျငာစရာ မလိုေလာက္ေအာင္ ေကာင္းတယ္ဆိုပဲ။ တိုတိုေျပာရရင္ ဒီ ေဆးေကာင္း မေကာင္း ဆိုတာထက္ .. ဒီေဆးကို ေရာင္းဖို႔ လူရွာတဲ့အလုပ္ပါ။

ဘယ္သူ႔ေယာကၡမရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ဘယ္သူေဌးကျဖင့္ ကင္ဆာေရာဂါကို ဘယ္လို အျမစ္က ျပတ္သြားတာ၊ ဒီေဆးကို စြဲေသာက္ရင္းနဲ႔ ဘယ္လိုေရာဂါေတြ စင္တာဆိုၿပီး မစားရ ဝမခန္း ေၾကာ္ျငာရတယ္။ အဲဒီေဆးက အေတာ္လည္း ေစ်းႀကီးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သိန္း ဆယ္ဂဏန္း ဖိုးေလာက္ ဝယ္ေသာက္ရပါတယ္ (ေပ်ာက္တယ္ ဆိုတဲ့သူကို ဘယ္သူမ မျမင္ဖူးဘူး၊ ၾကားပဲ ၾကားဖူးၾကတာပါ။ တေယာက္ကတေယာက္ တဆင့္ေပါ့)

အဲဒီေဆးကို ေၾကာ္ျငာတဲ့သူက လူေတြကို စိတ္ပါလာေအာင္ ဆြယ္ရပါတယ္။ တေယာက္က ၂ ေယာက္ကို ဆြယ္ .. ေနာက္ ၂ ေယာက္က ၄ ေယာက္ကို ထပ္ဆြယ္ .. ဒီလိုနဲ႔ ပြားရပါတယ္။ လူမ်ားမ်ား ဆြယ္ႏိုင္ေလ အဆင့္ျမင့္ေလေပါ့။ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ရင္ လစာ ဘယ္ေလာက္ ရမယ္၊ ဘယ္အဆင့္က မာစီဒီး စီးရမယ္ ဆိုတာေတြလည္း ပါပါတယ္။

က်မပါ အဲဒီရႈိင္းဟုတ္ရဲ႕ လင္ဇီးေဆးအေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာသလိုျဖစ္ေနျပီလားမသိဘူး။ ဒီလိုပါ .. ခုဏက က်မအင္တာဗ်ဴးတဲ့ အန္တီတို႔ လင္မယားက အဲဒီ ရႈိင္းဟုတ္အဖြဲ႕မွာ အေတာ္ေလး အဆင့္ျမင့္ရာထူး ရထားသူေတြပါပဲ။ သူ႔ဘာသာသူ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ အတြင္းအားပဲရရ က်မနဲ႔ မဆိုင္ ေပမယ့္ သူတို႔အဖြဲ႕ဝင္ဖို႔ က်မကိုဆြယ္တာက်ေတာ့ အေတာ္ေလး ဆိုင္ေနပါၿပီ။

အဲဒီေဆးအေၾကာင္းက က်မလည္းအေတာ္ေလး သိထားၿပီးၿပီ။ က်မသူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ .. ညီအစ္မ ဝမ္းကြဲတခ်ိဳ႕ ေတာင္ အဲဒီအလုပ္ထဲ ေမ်ာပါေနခဲ့ၿပီ ..။ သိေပမယ့္ က်မကို စာရြက္ေတြခ်ရွင္းေနတဲ့ သူ႔ကို ျငင္းဖို႔က်ေတာ့ က်မအားနာေနပါတယ္။ က်မ နာရီကို တၾကည့္ၾကည့္လုပ္ရင္း အလုပ္ သြားခ်င္ေနေပမယ့္ ထိုင္ရာကလည္း မထရဲေသးဘူး။ အားနာတဲ့အမႈ (စာနယ္ဇင္းပါး မဝေသးတာ လည္း ပါတယ္)

သူကေတာ့ စိတ္ပါလက္ပါနဲ႔ က်မကို ၁ နာရီနီးပါးေလာက္ ဆြယ္တရားေဟာပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲကိုလာဖို႔လည္း ဖိတ္ပါတယ္။ ေတာ္ရံုလူဆိုရင္ေတာ့ ေႂကြသြားေလာက္ၿပီ။ က်မ ကေတာ့ အစကတည္းက အဲဒါကိုသိၿပီး လံုးဝ စိတ္မဝင္စားတဲ့သူမို႔လို႔ သူ႔စကားကို အားနာပါးနာ ထိုင္နားေထာင္ ေနရံုကလြဲၿပီး စိတ္ညစ္ေနရံုပါပဲ။ အလုပ္ကလည္း သြားခ်င္ေနၿပီ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကယ္တင္ရွင္တေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ သူ႔ဆီကိုဧည့္သည္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး (အဲ့ကေနစၿပီး ဘယ္လို ေရွာင္ရ တိမ္းရမယ္ဆိုတာ သိတာပဲ) ႏႈတ္ဆက္ ထလစ္ခဲ့တာပါ။

႐ံုးကိုေရာက္တာနဲ႔ သူ႔အင္တာဗ်ဴးကိုေရး .. ဂ်ာနယ္မွာ ေနာက္တပတ္ ထည့္ .. ၿပီးေတာ့ ဘာမွ မၾကာဘူး အလကၤာက လစဥ္ပါေနက် သီခ်င္းဝယ္တဲ့ အစီအစဥ္လည္း ဘာသံမွ မၾကားရေတာ့ဘူး .. ၊ တာေမြပလာဇာက သူ႔႐ံုးခန္းလည္း ဘာျဖစ္သြားတယ္မသိဘူး။ အဲ … ေနာက္ေတာ့ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္မွန္းကို မသိပါဘူး။

အင္း ျမန္မာျပည္မွာ သမား႐ိုးက် မဟုတ္တာေတြ ထထ မလုပ္နဲ႔ … လို႔ သတိေပးလိုက္သလိုပဲ။ က်မလည္း သခၤန္းစာအသစ္ေတြ ရလို႔ေပါ့ … ။

ဟီဟိ .. အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ .. က်မတို႔လည္း သီခ်င္း ၃ ပုဒ္ ေရာင္းဖို႔ သြားေပးထား လိုက္ေသးတယ္။ အစေတာင္ ရွာမရပါဘူး .. ကေမာက္ကမ ႏုိင္လုိက္ပံုမ်ား ဆိုတာ ..။ ။


အဂၤါသား .. အထြန္းဘြား …

မေရးတာလည္း ၾကာၿပီ။ လာလာ ေအာ္ၾကသူေတြကိုလည္း အားနာလွၿပီ။ ကိုင္း ေရးၿပီ။ ေရးမယ့္ေရးေတာ့လည္း အရွည္ႀကီးလို႔ ေျပာၾကနဲ႔။ တကယ္ကို ေရးပါၿပီ။ တခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ .. ဇာတ္လမ္းေတာ္ႀကီးကို ဖတ္ၾကည့္ ၾကပါဦး .. ။

အမွတ္တရ ရက္စြဲမ်ား ၇

၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလေတြမွာ ေန႔ေစ့လေစ့ျဖစ္ၿပီမို႔လို႔ ဝမ္းဆြဲဆရာမက အိမ္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလး ေနခိုင္းေပမယ့္ ေမေမက တစက္မွ အၿငိမ္ေနတဲ့သူမဟုတ္ဘူး သားႀကီးရဲ႕။ ေမေမ့ ဝမ္းထဲ လြယ္ထားရ တဲ့ေကာင္က ေယာက္်ားေလး မို႔လို႔လားမေျပာတတ္ဘူး။ သြားလိုက္ တာ ဆိုတာ တၿမိဳ႕လံုးကို ၿပဲၿပဲစင္ပဲ။

သားဦး ဆိုေတာ့လည္း ဘာမွမသိတာတေၾကာင္း စိတ္ကူးတည့္တာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္တာ တေၾကာင္း .. ေနာက္ၿပီး သားအေမကိုက သူမ်ားန႔ဲမတူ ကြန္႔လိုက္ရမွ ဆိုတာမ်ိဳး ဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့ သားရာ။

သားဦးဆိုရင္ အားလံုးက သည္းသည္းလႈပ္ ဂရုစိုက္ၾကတယ္မဟုတ္လား။ သားအဖြားက ေမေမ့ကို အေတာ္ေလး ဂရုစိုက္ပါတယ္။ ေမေမခ်င္ျခင္းတက္သမွ် ဘာစားခ်င္လဲ လုပ္ေပးတယ္။ ခက္တယ္ သား .. ေမေမခ်င္ျခင္းတပ္တာကလည္း ျပန္ေျပာရမွာေတာင္ ခပ္ရွက္ရွက္ပဲ .. သိလား။ ဘီယာခ်ည္း ေသာက္ခ်င္ေန တာ :P

ေမေမနဲ႔ သားေဖေဖ ရန္ကုန္တက္ၿပီး အာထရာေဆာင္း သြား႐ိုက္ၾကေတာ့ ကိုယ္ဝန္က ေယာက္်ားေလး ဆိုတာလည္းသိေရာ ႏွစ္ေယာက္သား ဘီယာဆိုင္ဝင္ၿပီး တဂ်ား ကိုင္ခဲ့ၾက ေသးတယ္သားေရ ..။ မွတ္မွတ္ရရေပါ့။

ေနာက္တခု ခ်င္ျခင္းကေတာ့ သားအေဖ အေတာ္စိတ္ညစ္ရတာေပါ့။ ဖဲ႐ိုက္ခ်င္တာေလ။ ဖဲခ်ပ္က ေလးေတြမ်ား ကိုင္ေနရရင္ ေပ်ာ္ေနတာ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေမေမ သား ကိုယ္ဝန္ႀကီးနဲ႔တုန္းက သား အေဖရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတအုပ္ကလည္း အားေနလိုက္တာ ဆိုတာ .. ဖဲဝုိင္းက လူျပည့္႐ံုတင္မကဘူး လွ်ံပါထြက္တယ္။

အဲဒီတုန္းက ဦးရဲျမင့္ရယ္ ဦးဆုေဝရယ္က ဂ်ဴတီနဲ႔ အလုပ္ဝင္ေနၾကရတာေလ .. သူတို႔ ဂ်ဴတီ ထြက္ တာနဲ႔ အိမ္ေရာက္လာၿပီ။ ဦးတိုးႀကီးရယ္ ဦးႏွဲရယ္က ႏိုင္ငံျခား ထြက္ဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ေနာက္ ဦးတ႐ုပ္ႀကီးကသေဘၤာထြက္ဖို႔ ေစာင့္ေနတာ။ ဦးေအာင္ႏုိင္ကေတာ့ သိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ဴရွင္ ဆရာဆိုေတာ့ ေန႔ခင္းအားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္လာတာပဲ။ အေမတို႔အိ္မ္မွာ အေပ်ာ္တမ္း ပိုကာဝိုင္းက မျပတ္ဘူးေပါ့သားရယ္။

အေမကေတာ့ ပင္တိုင္ေပါ့။ ဗိုက္ႀကီးက အရမ္းကိုၿပဲလန္ၿပီး ေပါက္ကြဲေတာ့မယ့္ ပူေပါင္းတလံုးလို ျဖစ္ေနတာေတာင္ ၾကမ္းေပၚထိုင္ၿပီး ဖဲထိုင္႐ုိက္ေနတဲ့ ေမေမနဲ႔ သားအဖြားနဲ႔က အဲဒီကာလက တက်က္က်က္ပဲ သားေရ။ တကယ္ဆို ဗိုက္ႀကီးနဲ႔ေထာက္ၿပီး ဘယ္လိုမွ ဖဲခ်ပ္ေတြ ေကာက္လို႔ မရေတာ့တာကို ႀကံဖန္ေဆာ့လို႔တဲ့ အဖြားက ဆူလိုက္တာမွ။

ေနာက္ဆံုး သားအဖြား ပြဲၾကမ္းေတာ့မွ ေမေမတို႔ ဝိုင္းသိမ္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမေမ့ခ်င္ျခင္းက မေပ်ာက္ေတာ့ ျပႆနာတက္ေကာ။ အဲဒီမွာ ေမေမက ဘာလုပ္လဲဆိုရင္ ည လူေျခတိတ္ခ်ိန္ သားအဖြားတို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေလာက္ေတာ့မွ အိပ္ခ်င္ေနတဲ့ သားအေဖကို မအိပ္ခိုင္းဘဲ အခန္းတံခါး ပိတ္ ေဟာလိဝုဒ္ ကစားၾကတာေလ။ သားအေဖဆိုတာ ေမေမ့ဆႏၵကိုလည္း မပယ္ရဲ .. အိပ္က လည္း အိပ္ခ်င္နဲ႔ သနားဖို႔ေတာင္ ေကာင္းေသးရဲ႕။ ေဟာလိဝုဒ္က ၂ ေယာက္တည္းလည္း ကစားလို႔ရတာကိုး။

ေမေမကေတာ့ တေနကုန္ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ထိုင္လိုက္ .. သြားခ်င္ရာေလွ်ာက္သြားလိုက္ .. တိုက္တဲ့သူရွိရင္ ဘီယာေလး ကြတ္လိုက္နဲ႔ ဟုတ္ေနတာပဲ။ သားအေဖရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆိုတာ ေမေမ့ကို ဆလံသတယ္ (သူတို႔ေပါက္ကရ လုပ္တာပဲ ေရးတာမ်ားၿပီေလ။ ကိုယ္ေပါက္ကရ လုပ္တာလည္း ေရးမွ တရားမွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား) အဲဒီကေနစၿပီး သူတို႔က ေမေမ့ကို ဗိုက္ႀကီး လို႔ေခၚတာ ခုထိပဲ။

ဒီလိုနဲ႔ ဇြန္လဆန္းက်ေတာ့ သားကိုေမြးမယ့္ရက္ ကပ္လာၿပီ။ ေမေမက နည္းနည္း စတန္႔က ထြင္တာဆိုေတာ့ သားကို အိမ္မွာပဲ ဝမ္းဆြဲဆရာမနဲ႔ ေမြးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တယ္။ တကယ္က အဲလို လုပ္တာ ေတာ္ေတာ္ေလး အႏၱရာယ္မ်ားမွန္း ေနာက္မွ သိတယ္ သားေရ။ သားကိုေမြးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမေမ့ အသက္က ၂၉ ႏွစ္။ ဝမ္းဆြဲဆရာမက ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ လုပ္သက္ရွိလာတာ ဆိုေတာ့ ေမေမက စိတ္ခ်တယ္။

တျခားသူေတြက တားေပမယ့္ ေမေမက ေခါင္းအမာစားဆိုေတာ့ မရဘူးေလ။ တကယ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း ေမြးၾကတဲ့ ေမေမ့သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး သားဦးေတြ ဆိုေတာ့ သည္းသည္းလႈပ္ပဲ။ အိုဂ်ီနဲ႔အပ္ .. ေရႊဂံုတိုင္လို ေရႊဗဟိုလို ပိုက္ဆံ သိန္းဆယ္နဲ႔ခ်ီ ကုန္တဲ့ ေဆးခန္းႀကီးေတြမွာ ခဲြေမြးၾကတာကို နည္းနည္း ရြဲ႕ခ်င္တာလည္း ပါတာေပါ့ေလ။ အဲဒီအတြက္ ေတာ့ ေမေမ့ကို ခြင့္လႊတ္ပါသားရယ္။ သားကိုေမြးစရိတ္က ၃ ေထာင္ပဲ ကုန္ခဲ့တာေလ J

သားရဲ႕ဂ်ဴးဒိတ္က ဇြန္ တတိယအပတ္ေလာက္ ေျပာေပမယ့္ ေမေမ့စိတ္ထဲမွာ ဇြန္လဆန္း ကတည္းက သ႐ုိးသရီျဖစ္ေနတာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သားအေဖလည္း အလုပ္ဆင္းေနတာ ဆိုေတာ့ အိမ္မွာက သားဘဘရယ္ ေမေမရယ္ပဲ ရွိတတ္တာမ်ားတယ္ေလ။ မနက္ပိုင္းကေတာ့ အိမ္မွာ လူစည္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အိမ္မွာ သားဦးရဲက ရန္ကုန္က ဆရာတေယာက္ ေခၚၿပီး ဂစ္တာ သင္တန္း ဖြင့္ထားတဲ့အခ်ိန္ .. ၿပီးေတာ့ သားဖြားဖြား က မနက္ပိုင္း မူႀကိဳက်ဴရွင္နဲ႔ ဆိုေတာ့ အိမ္မွာ ဂစ္တာသံ ကိေညာင္ ကိေညာင္ေတြရယ္ ကေလးသံ ေတြရယ္နဲ႔ စည္ကား ေနသေပါ့။

ေန႔ခင္းကေတာ့ အဖြားလည္း အျပင္သြား၊ ဦးရဲ႕လည္း အျပင္ထြက္လည္နဲ႔ အိမ္မွာ သားဘဘရယ္ ေမေမရယ္ပဲ ေမေမတို႔ ေမာင္ႏွမ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္သြားလိုက္၊ စားခ်င္တာ လုပ္စားလိုက္ေပါ့။

ေမေမကလည္း ပထမဆံုးကိုယ္ဝန္ဆိုေတာ့ ဘာမွကိုမသိတာ။ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိဘူး။ တရက္ေတာ့ ဗိုက္ထဲက ထိုးေအာင့္ ပါေလေရာ .. အဲဒါနဲ႔ သားဘဘကို ေျပာရတာေပါ့။ သားဘဘကလည္း ျပဴးတူးျပာတာနဲ႔ ဆရာမဆီကို ျမင္းလွည္းငွားၿပီး ေျပးရွာတယ္။ ဆရာမလည္း .. သူ႔အေတြ႕အႀကံဳအရ ဒီေလာက ္ႀကီး ေစာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးဆိုၿပီး အံ့ၾသၿပီး လိုက္လာတယ္။

တကယ္က ေမေမဗိုက္ေအာင့္တယ္ဆိုတာ အိမ္သာ တက္ခ်င္လို႔ေလ . ..။ ဘဘလည္း သြားေရာ ေမေမလည္း အိမ္သာတက္လိုက္တာ ဗိုက္ေအာင့္ေပ်ာက္ သြားေရာ :P သူတို႔လည္း လာေရာ ဘာမွကို မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဆိုးတာက သားဘဘ သားရဲ႕ …။ ဆရာမက ေမေမ့ကို ဆူလိုက္တာ ဆိုတာေလ .. ရစရာကို မရွိဘူး။

“ဘာလို႔ သူ႔ကို ေခၚခို္င္းရတာလဲ”
“သူက က်မ အစ္ကိုေလဆရာမရဲ႕ .. သူပဲ အိမ္မွာရွိတာကိုး”
“သူက ရိုးရိုးမလာဘူး သိရဲ႕လား .. ဆရာမ အျမန္လာပါ .. က်ေနာ့္ညီမဗိုက္နာေနၿပီ .. ေရမႊာလည္း ေပါက္ေနၿပီတဲ့”

သားဘဘက အဲလိုသြားေျပာလို႔ ဆရာမ အပ်ိဳႀကီး ရွက္သြားတာ သားရဲ႕။ ေမေမလည္း ရယ္ခ်င္ ေပမယ့္ မ်က္ႏွာပိုးသတ္ထားရတာေပါ့။ ေနာက္တခါ အဲလိုပဲ သ႐ိုးသရီျဖစ္လို႔ သြားေခၚေတာ့ လိုက္ေတာ့လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကိမ္းတယ္ေလ။ ဒီတခါ တကယ္ ဗိုက္နာမွ လာ တဲ့။

ေမေမလည္း တကယ္ဗိုက္နာတယ္ ဆုိတာ ဘယ္သိပါ့မလဲ။ သားက အထဲမွာ သန္စြမ္းေနေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးလႈပ္ရွားေနရင္ ေမေမက ဗိုက္နည္းနည္း နာသလိုျဖစ္ေတာ့ အဲဒါကို နာတယ္ပဲ ထင္တာေလ။ ဒီၾကားထဲ သားေမြးမယ္လို႔ ဆရာဝန္ေပးထားတဲ့ ဂ်ဴးဒိတ္က လြန္ပါေလေရာ။ ေမေမလည္း မမွတ္ဘူး၊ ဗိုက္နာတယ္ ထင္လိုက္ ဘဘကို ဆရာမ ေျပးေခၚခိုင္းလိုက္နဲ႔ .. ဆရာမ ခမ်ာ သနား ပါတယ္ .. ။ တခါမွလည္း မဟုတ္ဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမ့သူငယ္ခ်င္း ဘဘေက်ာ္စိုးႀကီးက သူ တိုးရစ္စ္ဂိုက္လိုက္ခဲ့တဲ့ ဗန္းေမာ္ကအျပန္ သူ႔အိမ္ တန္းမျပန္ဘဲ ေမေမတို႔ဆီဝင္လာခဲ့တယ္။ ေမေမက တရက္ႏွစ္ရက္ေနရင္ ေမြးမွာလို႔ ေျပာေတာ့ သူက သားကို ေစာင့္ၾကည့္သြားမယ္ ဆိုၿပီး ေနေလရဲ႕။ အဲဒီရက္ေတြမွာ ေမေမတို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းတုန္းက အေၾကာင္းေတြကို ဘီယာပုလင္းေထာင္ၿပီး ေျပာၾကေသးတယ္ သား။

ဒါေပမယ့္ သားက ေမြးရမယ့္ရက္မွာ မေမြးေတာ့ ဦးေက်ာ္စုိးႀကီးလည္း စိတ္မရွည္ဘဲ “နင့္ဟာက ေမြးမွာျဖင့္လည္း ေမြးတာမဟုတ္ဘူး။ ငါကအလုပ္ေတြရွိေသးတယ္ဟ၊ ျပန္မယ္။ နင္ေမြးၿပီးမွ ငါ ျပန္လာမယ္” လို႔ေျပာၿပီး ျပန္သြားတာ သားတႏွစ္ေက်ာ္မွ ျပန္လာေတာ့တယ္ သားေရ။ ေမေမ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း အဲလိုေတြခ်ည္းပဲ။

ဇြန္လ ၂၇ ရက္ေန႔ မနက္ ၄ နာရီေလာက္က်ေတာ့ တကယ္ဗိုက္နာေတာ့တာ သားေရ။ ပထမေတာ့ ေမေမက သိပ္မေသခ်ာလို႔ သားေဖေဖကိုေတာင္ မႏႈိးဘူး၊ ေနာက္ေတာ့မွ မျဖစ္ဘူး ဆိုၿပီး ႏႈိးရတာ။ သားဖြားဖြားလည္း ႏိုးလာတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သားေဖေဖက သရဲေၾကာက္ေတာ့ ဆရာမကုိ သြားေခၚဖို႔ အျပင္မထြက္ရဲဘူး။ ေမွာင္ေနတာကိုး။ ၅ နာရီေက်ာ္မွ ေမေမလည္း သူ႔ကို အတင္းလႊတ္ရတယ္။ အဲဒါကို သားေဖေဖက ဦးတိုးႀကီးကို ဝင္ေခၚၿပီးမွ ဆရာမဆီ သြားတယ္ေလ။

သားေဖေဖတို႔နဲ႔အတူ ဆရာမက ပါမလာဘူး။ “ေအးေအးေဆးေဆးပါ မေမြးႏိုင္ေသးပါဘူး လင္းမွ လာခဲ့မယ္” လို႔ေျပာလိုက္တယ္တဲ့။ ေမေမ့မွာေတာ့ လိမ့္ေနၿပီ။ သားကို ႐ိုး႐ိုးပဲေမြးဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ဆိုေပမယ့္ အဲဒီေလာက္ နာက်င္ခံစားရမယ္ဆိုတာ မသိဘူးေလသားရယ္။ သားဖြားဖြားက ေမေမ ဗိုက္ဆာေနမွာစိုးလို႔ ဆိုၿပီး ေကြကာအုပ္ေတြလာတိုက္တယ္။ အဲဒါစားလည္းၿပီးေရာ အကုန္ အန္ထြက္ကုန္တာ .. အန္ရင္းနဲ႔ ေမေမ့ထဘီ လည္း ရႊဲရႊဲစိုသြားေတာ့တယ္။ ေရမႊာေပါက္တာလို႔ သားအဖြားက ေျပာတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္က မနက္ ၆ နာရီေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။

နားလည္တဲ့သူေတြ ေျပာတာက ဗိုက္ထဲမွာ ကေလးက ေရမႊာအိတ္ကေလးေတြၾကားမွာ ေနတာတဲ့။ ေရမႊာေပါက္တာနဲ႔ ကေလးအျပင္ေရာက္ရတယ္၊ မေရာက္ရင္ အထဲမွာ ကေလးက အသက္႐ွဴၾကပ္ၿပီး ေသတတ္တယ္တဲ့။ အဲဒါေတြလည္း ေမေမ မသိပါဘူး။ အထဲမွာ သားကေတာ့ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ရုန္းကန္ေနၿပီ။ သားက မြန္းလို႔ရုန္းတာေနမွာေပါ့ေလ။ သားက ရုန္းေလ .. ေမေမက နာေလေပါ့။

ေမေမ့အေဒၚ သားရဲ႕ဘြားေလး ဘူခ်ီလည္း ေရာက္လာၿပီ၊ ဆရာမလည္း ၇ နာရီေလာက္က်ေတာ့ ေရာက္လာၿပီ။ ဆရာမက စမ္းသပ္ၿပီး ညေန ၃ နာရီေလာက္မွ ေမြးမွာတဲ့။ စဥ္းစားၾကည့္ သား .. ေမေမ ဆိုတာ ေအာ္ငိုေတာ့တာပဲ။ ခုမွ မနက္ ၇ နာရီရွိေသးတယ္ ညေန ၃ နာရီ ေရာက္ဖို႔ကို ဘယ္လို ေစာင့္မလဲေနာ္။ ေမေမနာလွၿပီေလ။

သားေမြးဖို႔ နာတဲ့ပံုစံက တမ်ိဳးပဲ သားရဲ႕။ ၅ မိနစ္ေလာက္ ဆက္တိုက္နာလိုက္ .. တခါ လံုးဝ ေပ်ာက္သြားလိုက္။ တခါ ျပန္နာလာလိုက္ေပါ့။ နာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမေမကေတာ့ ေအာ္တာပဲ။ အျပင္မွာလည္း မိုးေတြက သည္းႀကီးမည္းႀကီးရြာလို႔။ ၈ နာရီ ခြဲေလာက္က်ေတာ့ ဖြားဖြားရဲ႕ တပည့္ မူႀကိဳကေလးေလးေတြ ေရာက္လာတယ္။ သားဖြားဖြားက တေယာက္ခ်င္းစီကို ျပန္လႊတ္ေန ရတယ္။ ကေလးေလးေတြက ေမေမ့ကို တအံ့တၾသၾကည့္ၾကလို႔ … သားေရ။

ေနာက္မၾကာဘူး သားဦးရဲရဲ႕ ဂစ္တာသင္တန္းသားေတြရယ္ ရန္ကုန္က ဆရာရယ္ ေရာက္လာ တယ္။ သူတို႔ကေတာ့ မျပန္ၾကဘူး၊ ေမေမက အထဲမွာေအာ္ .. သူတို႔က အျပင္မွာ ကိေညာင္ ကိေညာင္လုပ္ၾကေပါ့။ ဒီၾကားထဲ သားအေဖ ဆင္ထားတဲ့ ဒရမ္ဆက္ အစုတ္ၾကီးကို ဝင္ လက္ေဆာ့တဲ့ သူေတြက ရွိေသးတယ္။ တဒံုးဒံုး တခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ေပါ့။ အျပင္မွာေတာ့ မိုးက သည္း ေကာင္းတုန္းပဲ။

သားကလည္း မြန္းရွာလို႔ထင္တယ္၊ ႐ုန္းလိုက္တာမွ။ သား႐ုန္းတာ ခဏနားတဲ့အခ်ိန္ ေမေမ အနာ သက္သာတဲ့အခ်ိန္မွာ အိပ္ခ်င္လာျပန္ေရာ။ ေမြးဖို႔လုပ္ထားတဲ့ ၾကမ္းျပင္မွာပဲ ေမေမခဏ သြားလွဲတယ္။ သားဖြားဖြားကိုေတာ့ ေမေမက လံုးဝအေပ်ာက္မခံဘူး။ ေမေမ့နားမွာပဲ ေနခိုင္းထားတာ။ ဖြားဖြားကလည္း ေနပါတယ္။ လွဲေနတုန္း တခါ ျပန္နာလာေတာ့ ေမေမလည္း ဆုပ္မိဆုပ္ရာ ဆုပ္လိုက္တာ ဖြားဖြားရဲ႕ ေျခမျဖစ္ေနတာ သားရဲ႕။ ေမေမက ဗိုက္နာလို႔ေအာ္၊ သား ဖြားဖြားက ေျခစြယ္ငုတ္ေနတာ ဆိုေတာ့ အဲဒါကို ေမေမက ဆြဲညႇစ္သလိုျဖစ္ၿပီး နာလို႔ ေအာ္ နဲ႔ ကမၻာပ်က္ ေနသလိုပဲ။

သားေဖေဖ မ်က္ႏွာလည္း ဇီးရြက္ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ဦးတိုးၾကီးလည္း ေမေမ့ကို ဘာမွ မေျပာႏုိင္ဘူး …။ မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔။ သားဘဘလည္း ေမေမလမ္းေလွ်ာက္ရာ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္ၿပီး မ်က္ႏွာပ်က္ေနေလရဲ႕။ အိေႁႏၵရတာဆိုလို႔ ဆရာမ တေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူကေတာ့ ႐ိုးေနျပီကိုး .. ေမေမ့ကို လမ္းခ်ည္းပဲ တြင္တြင္ ေလွ်ာက္ခုိင္းေနတယ္။

ဘဘကို ေျပာလိုက္ေသးတယ္ သူက “ရွင့္ညီမကို လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ေခၚသြားလိုက္” တဲ့။ ေမေမက တခ်ိန္လံုး လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္ေနတယ္ဆိုတာ သူသိတာကိုး။ မေမြးခင္ ညကလည္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ဟီးဟီးဟားဟား လုပ္ေနတာ ၁၀ နာရီထိေလ။

ဆရာမက ဝတၳဳစာအုပ္နဲ႔ “မေမြးႏိုင္ေသးပါဘူး” ခ်ည္းလုပ္ေနတာ။ ေမေမကျဖင့္ နာလွၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္မွ ေမေမသိတာ .. ေမေမက အႏၱရာယ္ရွိေနၿပီေလ။ ဆရာမက ဝတၳဳဖတ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး တရားစာအုပ္ ဖတ္ေနတာ။ အေစာႀကီးကတည္း က ေရမႊာေပါက္ၿပီး ကေလး မလိုက္ လာ တကည္းက ေမေမ အႏၱရာယ္ရွိေနၿပီ။ ေဆး႐ံုမွာဆို ဒီအေနအထားနဲ႔ ခြဲေတာ့မယ္။ ခုမွ ေဆး႐ံု ပို႔ရင္လည္း ဆရာမ ႀကိမ္းခံရေတာ့မယ္။ တကယ္က သားဦးကို အိမ္မွာ ေမြးေပးခြင့္မရွိဘူး။

တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ နာတာက စိတ္လာသလို .. ေမေမ့ေအာ္သံကလည္း မိုးသံနဲ႔ ေရာေထြးေနၿပီ။ ေမေမ လမ္းေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္မေလွ်ာက္ႏိုင္လို႔ ဒူးေထာက္ေထာက္ၿပီး ထုိင္ခ်ေနရၿပီ။ သား ဖြားဖြားရယ္၊ ဖြားေလး ဘူခ်ီရယ္က ေမေမသြားတဲ့ေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္း ေမေမ့ ဆီက က်ခဲ့တဲ့ ေသြးစက္ေတြကို လိုက္သုတ္၊ လိုက္ရွင္းေနၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေန႔လည္ ၁ နာရီ ၁၅ ေလာက္မွာေတာ့ သားက အစြမ္းကုန္ ႐ုန္းလိုက္တယ္၊ ေမေမလည္း အဲဒါကိုသိလိုက္တယ္၊ ဆရာမလည္း သိသြားတာနဲ႔ ကမန္းကတန္း ေမြးဖို႔ျပင္ၾကတယ္။

ျပင္ၾကတယ္ဆိုတာက ေမေမတို႔အခန္းကိုပဲ ေမြးခန္းလုပ္ထားတာေလ။ ေမြးခန္းထဲမွာ ဆရာမရယ္၊ သားဖြားဖြားရယ္၊ သားဖြားေလး ဘူခ်ီရယ္ေပါ့။ တကယ္က ဖြားဖြားတို႔ ၂ ေယာက္က ကူဖို႔ဆိုၿပီး အခန္းထဲေနေပမယ့္ ေၾကာက္ေနၾကတာေလ။ ေမေမ့ဗိုက္ကို ေမြးရအဆင္ေျပေအာင္ တြန္းခိုင္း ေတာ့လည္း အခ်ိဳးမက်လို႔ ဆရာမက “ေတာ္ၿပီ ရွင္တို႔ ဘာမွ မလုပ္ၾကနဲ႔ေတာ့” ဆိုၿပီး ေဟာက္၊ ေမေမကလည္း သားကို အစြမ္းကုန္ ညႇစ္ထုတ္ေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖြားဖြား ၂ ေယာက္က ေၾကာက္လို႔ ဆိုၿပီး အခန္းေထာင့္မွာ ကပ္ေနၾကတယ္။ ေမေမ့ကို ဆရာမက ဘယ္လို အေနအထားနဲ႔ေန၊ ဘယ္လုိ ပံုစံနဲ႔ ညႇစ္ဆိုၿပီးေျပာတဲ့အတိုင္း ေမေမက လုိက္လုပ္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးမွာ “ေမြးၿပီ” ဆိုတဲ့ ဆရာမရဲ႕ အသံ ၾကားလိုက္ရတာပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အျပင္က သားအေဖသူငယ္ခ်င္း ဦးမင္းၾကည္ေရာက္ေနေတာ့ နာရီ ကမန္းကတန္း ၾကည့္ၿပီး ၁ နာရီနဲ႔ ၃၆ မိနစ္လို႔ေျပာလိုက္သံၾကားတယ္။ ေမေမလည္း ေမာလြန္းလို႔ ၿငိမ္သြားတာ။ အဲဒီအခ်ိန္ထိ သားအသံထြက္မလာေသးဘူး။ ေမေမလွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သားက ဆရာမ လက္ထဲမွာ ျပာႏွမ္းလို႔။ အဲဒီအခ်ိန္ ေမေမ့စိတ္ထဲ အလုပ္တခုၿပီးၿပီလို႔ပဲ ေတြးမိတယ္သား။

သား ဖြားဖြား လုပ္ပံု ေျပာရဦးမယ္သား သိလား။ ေမေမ့ကို ဘာေျပာလည္း ဆိုေတာ့ “သမီး၊ စိတ္ကို ခိုင္ခိုင္ထားေနာ္၊ သမီး သားေလး ဘာမွ မျဖစ္ဘူးသိလား” ဆိုၿပီး ငိုသံႀကီးနဲ႔ လာေျပာတယ္ေလ။ ဖြားဖြား အဲလိုေျပာလိုက္မွ ေမေမလည္း စိတ္ပူဖို႔ သတိရတာ။ တကယ္က ဖြားဖြားက ေမေမ့ကို စိတ္ခိုင္ခိုင္ထားဖို႔ လာႏွစ္သိမ့္တာ။ ႏွစ္သိမ့္တဲ့သူက ငိုသံႀကီးနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ေမေမက ႐ုပ္ရွင္ထဲက အေမေတြလို ေသြးေတြဘာေတြ မတက္ပါဘူး။ ေအးေဆးပါ။ သားေမေမပဲေလ :)
ဆရာမက ေမေမ့ကို ဒီတိုင္း ပစ္ထားၿပီး သားကိုငိုသံထြက္ေအာင္ လုပ္ေနတယ္။ ေစာက္ထိုးေျခေထာက္က ကိုင္ၿပီး တင္ပါးကို ႐ုိက္တာလည္း သားက မငိုဘူး။

အဲဒါနဲ႔ ဆရာမက သားကို အသင့္ယူထားတဲ့ ေခြေျခပုေလးေပၚမွာ ပက္လက္ ေခါင္းနဲ႔ ေျခေထာက္ကို တြဲေလာင္းထားၿပီး တင္ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ သားအေဖကို ဝယ္ခိုင္းထားတဲ့ ေဆးေတြကို ေဆးထိုးအပ္နဲ႔ စုပ္ယူၿပီး တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနတဲ့ သားရဲ႕ ခ်က္တိုင္ထဲ ထိုးထည့္ တာေတြ႕လိုက္ရတယ္။

သားက ေရမြန္းၿပီး ျပာႏွမ္းေနတာကိုး ..။ ဆရာမေဆးထိုးထည့္လိုက္မွ သားဆီက “ဂတ္ဂတ္ .. ဂတ္ဂတ္” ဆိုတဲ့အသံ အရင္ထြက္လာၿပီး .. “အဲ့ .. အဲ့ .. ဝါး ” ဆိုတဲ့ ငိုသံထြက္လာတာ။ အဲေတာ့မွ သားအေဖလည္း အိမ္ေရွ႕မွာ သက္ပ်င္းခ်ႏုိင္တယ္တဲ့ သားေရ။ ေနာက္မွ သိရတာက ဆရာမလည္း အဲေတာ့မွ သက္ပ်င္းခ်ရတာ ဆိုပဲ။ သူ႔ လုပ္သက္ ႏွစ္ ၃၀ အတြင္း တခါမွ ကေလး လူႀကီး အေသအေပ်ာက္ မရွိဖူးေပမယ့္၊ ေမေမ့ ကိစၥကိုေတာ့ သူအေတာ္ေလး လန္႔တယ္လို႔ ဝန္ခံ ရွာတယ္။

ဟုတ္တယ္သား .. အဲဒီညက ေမေမတို႔အိမ္မွာ လူသံေတြ၊ ကေလးသံေတြ ဆူညံေနတာေပါ့။ ေမေမ့ ဝမ္းကြဲ အစ္မေတြက ေမြးထားတဲ့ ကေလး ဘုစု ခရုေတြကလည္း သားကို လာၾကည့္ ၾကတာေလ။ သား မမေတြ ကိုကိုေတြေပါ့။

သားကို အႏွီးနဲ႔ က်စ္ေနေအာင္ထုပ္ၿပီး သားဘဘရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း .. ေမေမ့ အစ္ကိုလိုပဲ ေနတဲ့ ဘဘခ်င္းျမင့္ႀကီးက မခ်ီတတ္ ခ်ီတတ္နဲ႔ အရင္ဆံုးခ်ီလိုက္တယ္။ သူ႔ေပၚမွာ သားက ပထမဆံုး ေသးေပါက္ခ်လိုက္တာ သားရဲ႕။

ေနာက္တေန႔ မနက္က်ေတာ့ သားအေဖရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ဦးႏွဲႀကီးေရာက္လာတယ္။ သူက ေဗဒင္ေလး ဘာေလး နည္းနည္း တတ္တယ္ေလ။ ေမေမ့ျခင္ေထာင္ကို လွန္ၿပီး .. သားကုိ ၾကည့္တယ္။ ေန႔၊ အခ်ိန္ ဘာညာ တြက္ ခ်က္တယ္ေလ သား .. ၿပီးေတာ့ ဦးႏွဲႀကီးက … “အဂၤါသား .. အထြန္းဘြား” တဲ့ .. ေပးဖို႔ေကာင္းတဲ့ ေန႔အတြဲေတြ ေရးေပးတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ေမေမလည္း သားကို နာမည္ေလးေပးလိုက္တယ္ .. “အဂၤါသား .. အထြန္းဘြား .. ေမာင္ဥာဏ္လူသစ္ … လို႔ ေခၚတြင္ေစသတည္း” လို႔။

သားကို မေမြးခင္ကတည္းက ဦးတိုးႀကီးက မီးေနသည္အတြက္ဆိုၿပီး ဘရန္ဒီ တပုလင္း ေပးထားတာ .. မီးေနေစာင့္လာတဲ့သူေတြ တကြတ္ ကြတ္နဲ႔ ဝင္ကြတ္ရင္း သားကိုလည္း ေမြးၿပီးေရာ ဖင္ကပ္ေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူးသိလား။

ေၾသာ္ က်န္ေသးတယ္။ သားရဲ႕အခ်င္းကို သားအေဖက ၿခံေထာင့္မွာ မ်က္ႏွာကို အစြမ္းကုန္ ၿပံဳးၿပီး ျမႇဳပ္ရမယ္ဆိုလို႔ သြားျမႇဳပ္သတဲ့ ..။ အဲေတာ့မွ ကေလးက မ်က္ႏွာခ်ိဳမွာတဲ့။ ၾကည့္ရတာ အၿပံဳးလြန္ၿပီး ေအာ္မ်ားရယ္ခဲ့သလား မသိပါဘူး ..။ သားအေဖကလည္း အရယ္က ခပ္သန္သန္။ သားႀကီးလာေတာ့ တခုခု ရယ္စရာေတြ႕ၿပီဆို ေအာ္ေအာ္ၿပီး ရယ္တာ .. အင္း .. ေမေမက သားကို ရယ္တတ္ေအာင္ သင္စရာေတာင္ မလိုဘူး ေနာ္ :)

ေမာင္ေလး ဂ်ဴလိုင္ဒရင္းမ္ က က်မကို တက္ဂ္တယ္။ က်မက တခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ဆိုၿပီး .. အမွတ္တရ ရက္စြဲမ်ားနဲ႔ ေပါင္းေရးလိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ .. “အဲဒီတုန္းက ဒုကၡ .. ခု ျပန္စဥ္းစားၿပီး ရယ္ရတဲ့ ကိစၥ” တဲ့။ ႀကံႀကံဖန္ဖန္။ က်မက ဒုကၡေတြဆို ေမ့သြားတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ သားႀကီးကို ေမြးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ကေတာ့ ခုျပန္ေျပာ ခု တဟားဟား ရယ္ေနရတုန္း။ အဲ့တုန္းကလည္း တကယ္ကို အေမလား သားလား ေသၿပီထင္တာ။ မေသလို႔ ခုလို စာေတြ ျမင္ရတယ္မွတ္ :P ကိုင္း တူေတာ္ေမာင္ ထူးျမတ္ .. ဆက္တက္ဂ္တယ္ ေဟ့။